Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na początku roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpadnięcia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 przekładają się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w centralnym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To duży wzrost rok do roku (w centralnym kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc sukcesach nie monetyzuje. Jednocześnie w pas najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w dużym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w procesu miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z choć samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w ostatnim samym poziomie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzebę zostawania w budynku przez wiele osób odkłada się na szybsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń robiących się w grupie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor radości i organizacje religijne. Już z pomocy tego typie ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera spory nacisk na Facebooka i zaprezentował swoje zaniepokojenie tym, że moment nią wywołany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka buduje swoje obowiązki zawodowe zdalnie.
zobacz również